De kop is er af - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Jos Dool - WaarBenJij.nu De kop is er af - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Jos Dool - WaarBenJij.nu

De kop is er af

Door: Jos vd Dool

Blijf op de hoogte en volg Jos

26 Juli 2007 | Verenigde Staten, Page

De kop is er af. We zitten in Page aan het prachtige Lake Powell meer. Hier onder een kort verslag van enze belevenissen tot nogtoe. Let vooral niet op de tikfouten.

Zaterdag 21/7.
We gaan relaxed op weg naar Schiphol en slapen daar in het Bastion hotel. Het nadeel van zo relxed weg gaan is dat je de hele dag bezig bent om je rommel mee te nemen. Ien breekt een record en wil maar liefst 29 shirtjes meenemen ! Uiteindelijk hebben we drie koffers met spullen, genoeg voor een half jaar.

Zondag 22/7.
Met de shuttlebus naar Schiphol. We staan vooraan in de rij, maar hebben toch niet al te beste plekjes (lijkt het!). We vliegen ,met US aiways eerst naar Philidelpia en vervolgens verder naar Las Vegas. US is niet zo'n beste maatschappij. Er wordt flink bezuinigd. We krijgen eenmaal een vies hapje en voor de rest moet je betalen. Tijdens de tweede vlucht is het zelfs helemaal over met de service. Maar goed, het was de goedkoppste maatschappij. Gelukkig hebben we onze ipod bij ons, zodat we toch nog naar wat filmpjes kunnen kijken.
Het stuk naar Las Vegas duurt 4,5 uur en dat was nog 1 uur korter dan gepland. Zo werken we de vertraging weg en zijn we precies op tijd in Las Vegas.
In Las Vegas moeten we bijna een uur wachten eer we bij de Alamo onze auto op kunnen halen. We hebben wat geboekt bij eautohuur.com. Ze zijn extreem goedkoop (bijna de helft goedkoper!!), maar de service was zo slecht (email niet beantwoorden, vreemde telefoontjes) dat ik zelfs Alamo had gemailed of het wel een bonafide zaak is.
Als we de papieren rond hebben kunnen we de auto ophalen. Dit gaat heel apart. Er stata een rij auto's, waaruit we zelf kunne kiezen. Er is niemand die even helpt. Gewoon instappen en wegrijden. We nemen dus maar de beste, een 4WD (hadden we niet voor betaald). We moeten er wel even achteraan dat ze de schrammen en kleine deuk even noteren, zodat we daar niet op afgerekend worden.
Het vliegveld ligt zo'n beetje in Las Vegas zelf. We zitten binnen een paar minuten al op de ' strip', de aaneenschakeling van grote thema hotels en gigantische lichtreclames. We hebben een kamer geboekt in Circus Circus, aan het andere eind van de strip. Het duurt een uur om er te komen, zo druk is het.
Het is even zoeken naar de juiste ingang, de parkeerplek en zelfs de kamer. Zo groot is het. Na 27 uur onderweg vallen we doodmoe in bed.

Maandag 23/7 Las vegas
We slapen lekker uit en gaan rond 10:30 ons hotel verkennen. Het is een perfect hotel voor grote en kleine kinderen. Een beetje oubollig, maar wel leuk met overal kermis attracties en in het casino elk half uur een optreden.
We gaan hierna eerst op zoek naar een winkel die batterijen verkoopt. De batterij van mijn zakcomputer loopt binnen een dag leeg en we hebben ook een reserve batterij nodig voor de niewue fotocamera.
Hierna met de auto rijden we naar het nieuw hotel Venetia. Bij Danny's halen we een boekje op waarmee je 50% korting krijgt op veel motels. Een gouden tip van Jeroen.
Hotel Venetia ziet er prachtig uit. De Rialto brug en de toren van het San Marco plein zijn nagebouwd. Binnen is een kanaal gemaakt, waar gondels met zingende bemanning rond varen. Ook de gezellige nauwe straatjes zijn nagebouwd.
Hierna lopen we Ceasar's palace. Ook hier lijkt het de hele dag ' dag' door de gesimuleerde blauwe lucht. Bij de 'Trevi' vulkaan nemen we een pizza. Ien neemt twee 'huiswijntjes' voor 13 dollar per stuk. Het blijven Italianen. Protesteren helpt zowaar, zodat we er maar een af hoeven te rekenen.
Buiten maken we nog wat foto's van alle lichtshows, maar hebben geen puf meer om meer attracties af te lopen. Over 4 weken hebben we nog veel te doen.

Dinsdag 24/7
We zijn nog steeds moe van de vlucht, zodat we pas om 9:15 verterkken voor onze lange rit naar Page. Ik kan in de inmense parkeergarage de auto niet meer vinden en maak dankbaar gebruik van de mogeliojkheid met de afstandsbediening d eauto te laten toeteren. Na 10 keer heb ik hem eindelijk.
De route naar Page gaat via Zion. Dit park vonden we 10 jaar geleden minder mooi dan de andere parken. Waarschijnlijk omdat we er vlak na Bryce waren, want het park verrast ons nu volkomen. Prachtig mooi! We gaan er wel 10 keer uit om foto's te nemen. Het park is tegenworodig zo druk dat een groot deel alleen nog maar met shuttlebus te bezoeken is.
We hebben een pass gekocht voor alle nationale parken voor $80. Een koopje, want alleen de entree voor Zion is al $25.
Na het laatste uitzichtpunt, de witte 'schaakbordberg' zetten we koers naar de niet zo bekend Coral Pink zandduinen. Als de zon goed staat moet je hier prachtige kleuren hebben. Als wij aankomen is het bewolkt en dreigt het zelfs te regenen. Op de zandduinen zijn diverse buggies aan het scheuren. Leuk voor hun, maar voor ons een reden snel weer verder te rijden.
tegen de avond komen we aan in Page. Page ligt aan het Lake Powell meer. Vroegen was hier de prachtige Glen Canyon, maar die hebben ze m.b.v. een stuwdam rond 1966 vol laten lopen. Het gebied is prachtig, met schitterende gelaagde bergen, die soms gedeeltelijk in het azuurblauwe water liggen. Blij dat we hier een paar dagen blijven.

Woensdag 25/7
We maken vandaag een boottour van 7,5 uur over het meer. Vanaf de jachthaven Wahweap vertrekken we om 8 uur. Het is dan al bloedheet, maar op het water heb je snel verkoeling. Je kunt hier complete 'houseboats' huren. Een soort camper op het water, maar dan veel en veel groter. De boottocht is prachtige. We kunnen haast niet stoppen met het nemen van foto's. Na drie uur gaan we er bij 'Rainbow bridge' uit. Rainbow bridge is een aparte hoefijzervormige rots, die over een rivier hangt.
Als we weer terug zijn rijden we nog langs wat uitzichtpunten. Het meer is zo groot dat we maar een klein deel kunnen zien en dat is al indrukwekkend genoeg.
's Avonds lekker gegeten in 'Dam Grill Bar'. Een aanrader.

• 26 Juli 2007 - 14:47

Kees En Katie:

Hoi Jos en Ien.

Het lijkt wel of jullie al weken weg zijn zoveel al te vertellen. Leuk hoor, op deze manier reizen we een beetje met jullie mee.
    Heel veel plezier toegewenst.

Liefs Katie en Kees.

• 26 Juli 2007 - 21:23

Anne Marie En Henri:

Hoi lieverds,

Heerlijk om de verhalen te lezen. We doen al veel inspiratie op voor onze trip volgend jaar.
    Maama heeft gebeld uit Colombia. Ze zitten nu in San andres. Alles gaat goed. Dinsdag ga ik behangen met Joke.
    veel plezier

• 28 Juli 2007 - 02:02

Rokus:

rokus01@yahoo.com

• 28 Juli 2007 - 02:26

Familie In Colombia:

Lieve Jos en Ien
    (hier weten ze niet wat een toetsenvbortd met letters is dus als ikj veel missla weet je waarom; hier e daar hebben ze er geluikkig nog een leyçttert op het toesten bord geplaats)

Eindelijk zullen denken maar heus lieverds reis ik met jullie mee hoor. Vandaag gewandeld in dce Grand Canyon is het niet te warm. Wij hebben het ontzettend druk eerst Bogota div. museas gezien, bagage was zoek die was in venezuela achtergebleven, kindertehuis bezocht enz. en nu in het zonnige SAn Andres, een prachtige ervaring, het is hier zeer luxe geworden (behalve de toestenborden, noot broer) een apartement met ons terras over de Caraibische zee; een sprookje met al zijn kleuren. Van de duikers zijn de dames afgehaakt. De jongens genieten volop. In een karretje voor zeven personen gehuurd, 20 km per uur, geweldig! Een rondrit over het eiland langs de witte strandjes en palmen. Lekker gezwommen en lekker verbrand, het was een topdag.
    Aanstaande dinsdag gaan we door naar Pereira. Ik ben een verslag aan het schrijven erg leuk. Lieve schatten, geniet van elkaar en aLLES OM JULLIE HEEN. hEEL VEEL LIEFS VAN ONS ALLEN EN Groetjes van jullie moeder!

• 29 Juli 2007 - 14:46

Colombia:

lieve kinders, wij maken het uitstekend en hopen dat het met jullie ook fantastisch zal gaan. Het lukt ons nu beter om te mailen, de vorige was erg moeilijk. Morgen fgaan we met zijn allen naar het eilandje voor de kust , Johnny Key, waar we op uitkijken vanuit het hotel. De jongens hebben vandaag duikexamen, ze zijn een beetje zenuwachtig maar ze hebben het hele studieboek doorgeworsteld en zullen het ongetwijfeld halen. En daarna nog een dubbel duik. Ze vinden het erg leuk. Jullie wandelen vandaag rondom de Needles en we zullen aan je denken. Misschien dat we er nog een tweetal dagen aan vast plakken, anders gaan we jammer genoeg dinsdag weer verder, eerst twerug naar Bogota en dan naar Pereira. Groetjes van ons allen en een kus van Moeders!